4. apríla 2016

Bryndzová nátierka s medvedím cesnakom a pažítkou

AHOJTE :)

Konečne medzi nás zavítala jar, všetko je pestrejšie, farebnejšie a veselšie. Príchodom jari začala aj sezóna medvedieho cesnaku (a samozrejme aj iných zdravých byliniek). 
Je to veľmi zdravá a chutná bylinka, ktorá má liečivé účinky- znižuje krvný tlak, zmierňuje žalúdočné problémy, prečisťuje cievy. 
Keďže je ľahšie stráviteľný ako klasický cesnak, je vhodný naozaj pre každého.
Odporúča sa konzumovať najmä jeho listy.


Priznám sa, že doteraz som medvedí cesnak neochutnala a nejedla ani raz. Kolega ma však presvedčil a odporučil miesto, kde medvedí cesnak rastie, a tak som sa aj s priateľom vybrala na pátranie. Medvedí cesnak rastie blízko stromov, na vlhkých miestach. Má väčšie listy, ktoré Vám hneď po ich odtrhnutí zanechajú na prstoch cesnakovú arómu.
Nazbierali sme plnú tašku a tešili sa ako malé deti :D



Väčšiu časť medvedieho cesnaku som uskladnila do mrazničky, na horšie časy. 
Ešte cestou domov, celá nadšená, som "googlila" recepty na jeho využitie a spracovanie.
Rozhodla som sa pre veľmi chutnú a zdravú bryndzovú nátierku, ktorú určite musíte vyskúšať.

Na recept potrebujete:
  • Bryndzu (ja som dala 125 g)- odporúčam bryndzu Liptov, na ktorú nedám dopustiť, je najlepšia
  • Klasické maslo (dala som cca 80 g)- nie priamo z chladničky, nechajte ho chvíľku pri izbovej teplote
  • Mletú červenú papriku
  • Medvedí cesnak (dajte koľko Vám hrdlo ráči)
  • Pažítku

Postup:
  1. Bryndzu, maslo a mletú červenú papriku spolu zmiešame a vymiešame mixérom.
  2. Pridáme nakrájaný medvedí cesnak a pažítku a zamiešame.
  3. Nátierku môžete dochutiť aj ďalšími koreninami podľa Vašej chuti.

Postup je veľmi jednoduchý, zvládne to naozaj každý.
Nátierku máte hotovú v priebehu 5 minút.


Odporúčam natrieť na čerstvé pečivo, je to vynikajúce :) Dajte pozor, aby ste sa neprejedli :)



Aké recepty s medvedím cesnakom máte rady Vy?

Dobrú chuť :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára